Ile osób może grać jednocześnie? W jak dużej grupie możemy przyjść?
Obecnie na labiryncie jednocześnie może zagrać do 14 osób. Na dłuższe rezerwacje/nocki może śmiało przyjść nawet do 20-25 osób. Wtedy dzielimy graczy na grupy i każda z nich gra pojedynczo, podczas gdy pozostali mogą odpocząć i przyjrzeć się wynikom ostatniej rozgrywki, a także zagrać w piłkarzyki.
Kto może grać?
Praktycznie każdy, kto ukończył 13. rok życia. Młodsze osoby mogą przyjść pod opieką rodziców, po wcześniejszej indywidualnej konsultacji i ustaleniu czy dziecko będzie wystarczająco duże do gry. Jedynie w przypadku osób, u których stan zdrowia może nie pozwalać na wysiłek fizyczny i/lub większą dawkę adrenaliny, radzimy zastanowić się nad własnymi możliwościami i potencjalnymi konsekwencjami.
Czy ten laser jest niebezpieczny dla oczu? Czy dajecie graczom gogle ochronne?
Nasz sprzęt jest “laserowy” tylko potocznie. Emituje on rozproszone światło podczerwone (strzały) i zwykłe (efekty świetlne). Nie ma tu używanej w innych tego typu systemach skupionej wiązki laserowej, nie jest więc też potrzebna ochrona oczu i gra jest w pełni bezpieczna. Karabin w dużym uproszczeniu to duża kopia pilota do telewizora.
Gdzie odbywa się gra?
Gramy na naszej podziemnej arenie, czyli specjalnie urządzonym do tego labiryncie z przeszkodami i kryjówkami. Polecamy go zwłaszcza początkującym 🙂 Gra na zewnątrz jest również możliwa przy wielogodzinnych/całodniowych rezerwacjach (ceny i warunki ustalane indywidualnie).
Jak duży jest teren do gry?
Nasza arena ma ok. 340 m2 przeznaczonych do grania – wystarczająca przestrzeń do świetnej zabawy przy obecnej aranżacji. Są ciaśniejsze przejścia i korytarze, a także miejsca, gdzie jest więcej otwartej przestrzeni. Antresole czy obniżone przejścia pod nią to kolejny bardzo ciekawy element wystroju naszego labiryntu, wszystko oczywiście okraszone wieloma militarnymi gadżetami i akcesoriami, które gwarantują naprawdę niezapomniane wrażenia!
Czy można się “przykampić”?
Są miejsca z okienkami strzelniczymi, gdzie można bezpieczniej oddawać strzały, jednak każdego takiego “snajpera” można zajść od drugiej strony. Nie ma więc możliwości schowania się w jednym tylko miejscu, będąc w pełni bezpiecznym i nabijać sobie punkty. Układ labiryntu wymusza na graczach bardzo dynamiczną rozgrywkę wymagającą dużo ruchu i odpowiedniego manewrowania by osiągnąć zwycięstwo.
Czy to boli? Skąd leci ta kulka?
W laser-tag nie ma kulek i trafienie nie powoduje bólu. Strzela się wiązką podczerwoną, emitowaną przez lufę karabinu, którą jako trafienia rozpoznają czujniki umieszczone na kamizelkach graczy.
Czy muszę się przebierać? W co mam się ubrać?
Nie ma potrzeby specjalnego ubioru. Można do nas przyjść bez przygotowania – na przykład prosto z pracy 🙂 Jednakże Paniom nie polecamy gry w szpilkach – zalecane jest wygodne obuwie o płaskiej podeszwie. W przypadku dłuższych rezerwacji może być ewentualnie przydatna koszulka na zmianę po grze. Zalecamy ubrać się w nieco ciemniejsze ubrania, gdyż na naszej arenie zamontowane są lampy ultrafioletowe powodujące, ze wszystko co jest jasne i białe rozbłyska czyniąc z nas łatwiejszy cel 🙂
Czym jeszcze Laser Tag różni się od paintballu/ASG?
Mamy aż 4 wirtualne bronie w jednym karabinie: machinegun, shotgun, snipergun, anti-tank. Wszelkie parametry gier są definiowane przez nas – wszystko kontroluje elektronika, nie można więc oszukiwać. Ilość amunicji, żyć, przynależność do drużyn, “friendly fire”, czas gry, doładowania na bazach, sposób reaktywacji – wszystko to można ustawiać według preferencji graczy. Dodatkowo udostępniamy pełne statystyki po rozgrywce. Oczywiście rozgrywka jest w pełni bezbolesna i nie wymaga od nas usuwania uporczywych plam po kulach z farbą jak to w przypadku paintballu i ASG.
Jak zliczane są punkty? Kto wygrywa?
Punkty liczone są po skutecznych trafieniach. 1 utracone życie przeciwnika = 1 punkt. Wygrywa gracz/drużyna, która zdobyła najwięcej punktów. Po kilku grach/turnieju widoczne jest również ogólne podsumowanie punktów. Dodatkowo w grach typu “deathmatch” (każdy na każdego) wynikiem wiążącym może być też bilans trafień i utraconych żyć.
Opcją są również punkty ujemne za trafienia graczy z własnej drużyny, jeśli parametr “friendly fire” zostanie włączony. W przypadku gier/scenariuszy z ograniczoną liczbą żyć (respawnów) wygrywa drużyna lub zawodnik, który pozostanie przy życiu na końcu rundy (po upływie czasu gry).
Czy po grze dostanę statystyki?
Tak. Jeśli wpiszesz na listę swój email, wysyłamy do Ciebie wyniki zaraz po grze.
Jak rozpoznam, czy ktoś jest w mojej drużynie czy przeciw mnie?
Aby łatwiej było się rozpoznawać w trakcie gry, diody na ramionach jak i plecach kamizelek graczy świecą w odpowiednim dla danej drużyny kolorze (czerwony/niebieski/zielony).
Skąd będę wiedział, że zostałem trafiony i/lub straciłem życie?
System Zoltar wydaje realistyczne dźwięki odtwarzane z głośnika umieszczonego w każdej kamizelce. Słychać sygnały zarówno trafienia, jak i utraty życia. Dodatkowo diody na kamizelce sygnalizują te zdarzenia i zmieniają kolor kiedy gracz jest nieaktywny (po utracie życia). Na karabinie pojawia się imię osoby, której udało się nas ustrzelić, a procentowy wskaźnik poziomu życia widoczny również na ekranie karabinu wskazuje 0.
Co się dzieje, kiedy straciłem życie? Ile mam żyć?
Standardowo gracz, który utracił życie, wraca automatycznie do gry po czasie 7 sekund. Możliwy jest również wariant reaktywacji gracza w “bazie”, zwłaszcza dla gier drużynowych – podchodzi się wtedy do specjalnego urządzenia na arenie, gdzie automatycznie jest się przywracanym do gry. Domyślnie liczba żyć jest nielimitowana, jednak dla chętnych/ bardziej doświadczonych graczy możliwy jest scenariusz z określoną liczbą żyć i opcjonalnie możliwością ich doładowania na “bazie”.
Ile mam amunicji? Co, jeśli ta się skończy ?
Amunicji jest sporo, może się jednak skończyć. Domyślnie zapas jest realistyczny, a tryb “shotgun” ma nieograniczoną liczbę naboi, także nikt nie zostanie całkowicie bez amunicji. Parametry te możemy dowolnie modyfikować, a także ustawić doładowanie danej amunicji w bazie.
Więcej pytań?
Zapraszamy do kontaktu z nami, a także przejrzenia pozostałych sekcji strony.